Friday, August 28, 2009

kudin vs nafsu + lapar + dahaga


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhan

Ramadhan..sekali lagi kita bertemu..
sebagaimana ramadhan2 yg terdahulu..,,aku benar2 berharap kedatanganmu memberikan makna yang amat besar dalam diriku..keberkatan dan kemulianmu memberikan ketenangan seluruh jiwaku...
Bagi seluruh umat islam,dan kawan2.,aku mengucapkan selamat berpuasa dan selamat menunaikan ibadah dengan sempurna..,semoga mendapat keberkatan dan keredhaan dari Nya..amin

Di kesempatan ini..,aku ingin memohon maaf kepada semua,sekiranya ada kesalahan dan keterlanjuran kata serta perbuatan , selama kita bersama..

Ya Allah..ya tuhanku, tolonglah hamba Mu ini..agar dapat menjadi seorang insan yang beriman dan bertaqwa kepadaMu..seorang anak yang soleh kepada kedua-dua ibu bapanya..,seorang insan yang berguna dan berjaya di dunia dan di akhirat...

Aku benar-benar mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna...
Salam Ramadhan..

5 comments:

  1. bro kudin..
    kudin+harap+usaha

    pasti bermakna.


    sape model dlm gambo tu kudin?real lah..penuh makna gambo tu

    ReplyDelete
  2. hahahaha...ni pic da ada..maen grab je..hhohooh
    thanks enchek mazru 9m2mzr

    ReplyDelete
  3. aku juga berharap sama..
    selamat menyambut ramadhan almubarak~

    ReplyDelete
  4. aku suka gambar budak kampung 1987 tu.. comel.. hehe..

    nway, salam lebaran dan salam kenal~

    ReplyDelete